Egy Könyvtáros Blogja

Így lettem...

2024. augusztus 29. 10:00 - Egy Könyvtáros Blogja

Könyvtáros

Ha már a könyvtárosnak van ízlése, akkor kezd a körzetének is ízlése lenni, csakhogy ehhez nemcsak könyvek tartalmát kell ismerni, hanem az olvasók lelkivilágát, képzettségét, problémáit, még sérüléseit is. - Szabó Magda

 

456102938_122100151436479979_877123547976693893_n.jpgKezdhetném a történetet úgy is, hogy hol volt hol nem volt... DE! De ez nem mese. Viszont jó nagy kerülővel érkeztem meg a könyvtár kölcsönzőpultjának másik oldalára. A könyvtárhoz vezető rögös úton voltak fix pontjaim. Szeretek írni, szeretem a könyveket, szeretek olvasni, mindig szerettem könyvtárba járni, építgettem és mai napig építgetem a saját könyvtáramat. De ez önmagában véve még kevés, vagy nem feltétlenül elég ahhoz, hogy az ember könyvtárban dolgozzon, mégis elengedhetetlen. 

A kunhegyesi Zsigmond Ferenc Városi Könyvtár nem az első munkahelyem, de az első könyvtár ahol dolgozom. Korábban Debrecenben dolgoztam két multinál is, majd jöttek a gyerekek, a család, költözés, egyetem, ahol közgazdász végzettséget szereztem... 2019. decemberében újra munkába álltam, de még akkor sem itt a könyvtárban, hanem egy biztosító cégnél. Majd 3 és fél év után a sors úgy döntött, hogy lejárt az időm, ideje felállni és nagy pislogások közepette új pályára állított az élet, új kihívás elé. 1 hónap szünet után 2023.05.01-én munkába álltam, mint könyvtárvezető. 

Az első pillanattól kezdve azt éreztem, hogy igen hazaértem. Ez az én helyem. Szeretem.  Nem szakemberként kerültem ide, csak mint egy ember, aki szereti a könyveket, szeret olvasni, ismeri az írókat és szeret róluk írni. Sok időt töltöttem a sorok között, hogy megismerjem az állományt, hogy tudjam kit hol kell keresni. Meg kellett ismerni az olvasókat, ki mit szeret, sőt az olvasókat ki kellett billenteni a komfortzónájából, hogy kezébe vegyen más témájú írásokat is. A covid és az energiaválság okozta bezárások után az újranyitást már nekem kellett vezényelni. Így nem csak nekem, de az olvasóknak is új korszak kezdődött.

Az olvasás mellett a másik fontos dolog az életemben az írás. Sok évvel ezelőtt, 14 éves koromban, naplót kezdtem vezetni. Sok-sok éven át írtam. Nagyjából 8-10 évig. Végül abba maradt. És most 38 évesen, anyaként is, két gyerekkel, családdal a hátam mögött, munkával a nyakamban újra írok. Nem ez nem az első blog, az előzőt is sokan ismerték, Könyves Kertünk név alatt szerkesztettük 3-an. De úgy döntöttünk annak a korszaknak vége, és a Könyves Kertünk blog megszűnt. Így született a gondolat, hogy Egy Könyvtáros Blogja címmel új oldalt indítok, ahol a régebbi írásaim mellett újak is megjelennek, bepillantást engedve a könyvtári élet kulisszái mögé. 

A könyvtári munka rég túl mutat a könyvkölcsönzésen. Közösségi térként működik, ahol mindenféle programokat szervezünk az olvasók részére. Lépést tartunk a világgal, és a közösségi platformok adta lehetőségeket kihasználva mindenféle könyves tartalmakat készítünk. Ma már egy könyvtáros mindenhez ért. :) 

Sokan azt hiszik, és mondják is, "de jó neked a könyvtárban...biztosan sokat olvasol..." Az igazság az, hogy nem! Nem olvasok, csak az elolvasandó könyvlistám nő folyamatosan. Én este olvasok, amikor már mindenki alszik és élvezem, hogy csönd van. Jól esik kilépni a napi rutinból, térben és időben valahol máshol lenni, új barátokat szerezni. Engem az olvasás felszabadít, nekem ez egy lélek-wellness. Annyi minden között kell egyensúlyozni, nekem ez az ami segít. Az írásaimban megpróbálom visszaadni a világnak az örömöt, amit egy könyv és az olvasás okoz. Megosztom nekem milyen érzéseket adott a történet, mert minden könyv hozzánk tesz valamit. Mind más és más, mint mi emberek. Van amelyik megnevettet, könnyekre fakaszt, a másik elmélyít, olyan is akad, amelyik nem tetszik. Mindent szeretek olvasni, nincs kedvenc műfajom. Kedvenc íróm annál több. :) Bakóczy Sára, Pap Éva, Böszörményi Gyula, Fekete István és Gárdonyi Géza. Tolkien univerzuma mindenek felett, és Harry Potter világa a MINDEN. Írásaim következményeként remélem, hogy más is kézbe veszi a könyveket, vagy eljön a könyvtárba, mert könyvtárba járni menő, és olvasni sem ciki ám. Szóval ha erőfeszítésem nyomán több könyv kinyílik, akkor már megérte belevágni. Mindenki fut szalad rohan. Minden a technikáról szól. Én azt szeretném, hogy az olvasás újra teret nyerjen.293215576_367536282185265_8329598245004080911_n.jpg

 Zsigmond Ferenc Városi Könyvtár, Kunhegyes

 

Olvassatok sokat és gyertek könyvtárba.

S.H.Zsuzsi Nóri

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://egykonyvtarosblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr6018468967

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása